NZBServer - VPN Nederland blokkade

Dick51

New member
21 feb 2023
7
0
1
Internet
Ziggo
Usenet
EasyUsenet
VPN
NordVPN
Hallo,

Als ik een nzb bestand wil downloaden van NZBServer.com dan krijg ik een 'Toegangsverklaring NZBServer' te zien. Hier staat in dat Nederlandse internet providers toegang tot het gebruik van NZBServer hebben moeten blokkeren. Om dit te kunnen blijven gebruiken is een VPN verbinding nodig en raden zij VPN Nederland aan, 'NZBServer raadt het gebruik van VPN Nederland aan – het is de enige VPN-provider die gegarandeerd lokale blokkades omzeilt'.

Mijn vraag is of dit correct is en of er alternatieven zijn. Zelf heb ik namelijk NordVPN en krijg ik ook deze melding, ik heb er sterk mijn twijfels over.

Dick51

Laatst bewerkt:

Tommy

Administrator
Forumleiding
26 jan 2023
65
9
8
Internet
Ziggo
Usenet
XS News
VPN
NordVPN
Hoi Dick51!

Het korte antwoord is nee, dit is niet correct. VPN is overbodig als jij download via usenet. Dit is gewoon valse reclame van VPN Nederland om zo VPN abonnementen te kunnen verkopen. Er zijn genoeg alternatieven te vinden op basis van Spotweb, hier maakt NZBServer ook gebruik van.

Kijk eens hier voor een aantal alternatieven: https://usenet4all.nl/link-directory/categories/usenet-indexers.2/

Veel succes!

Groetjes,
Tommy

• Leuk
Waarderingen: Dick51

Dick51

New member
21 feb 2023
7
0
1
Internet
Ziggo
Usenet
EasyUsenet
VPN
NordVPN
Bedankt voor je reactie Tommy. Ik heb inmiddels een alternatief gevonden via je link. :D