ebook

ariesyl

New member
29 jul 2024
5
0
1
Internet
ziggo
Goedendag, ik ben nieuw hier en hoop hier een antwoord te vinden op mijn vraag. Ik gebruik al 10 jaar lang Spotnet via Easyusenet, maar het valt mij op dat ik de laatste tijd weinig boeken kan downloaden. Nu weet ik dat de ene keer het aanbod meer kan zijn als een andere keer. Het kan ook zijn dat ik iets verkeerds doe in mijn Spotnet. Hoop dat er iemand is die mij kan helpen. Alvast bedankt, mvg Sylvia

Tommy

Administrator
Forumleiding
26 jan 2023
56
8
8
Internet
Ziggo
Usenet
XS News
VPN
NordVPN
Hoi Sylvia,

Welkom op ons forum!
Download in de zin van het staat op Spotnet maar jij kan het niet downloaden of dat er weinig nieuwe boeken bij zijn gekomen? Dat punt is mij niet geheel duidelijk.

Laatst bewerkt:

ariesyl

New member
29 jul 2024
5
0
1
Internet
ziggo
Hoi hoi,
Ik kan wel downloaden, maar naar mijn idee komen er steeds minder boeken bij. En ik weet dat de gebruikers dat zelf erop "moeten" zetten, maar ik kreeg nu ook een link door van clubnzb door, en daar zie ik bijvoorbeeld wel de nieuwere boeken van Suzanne Vermeer staan. Ik weet niet of er ook andere sites zijn waar ik ebooken op kan downloaden?

Tommy

Administrator
Forumleiding
26 jan 2023
56
8
8
Internet
Ziggo
Usenet
XS News
VPN
NordVPN
Die zie ik met Easyusenet ook in Spotnet Classic, ik weet zo niet hoe dat in Spotnet v2 (verouderd) zit. Welke versie van Spotnet gebruik jij?

Tommy

Administrator
Forumleiding
26 jan 2023
56
8
8
Internet
Ziggo
Usenet
XS News
VPN
NordVPN
Je zou Spotnet Classic kunnen proberen, nou is er op dit moment wel een bug in versie 1.9.0.9, ik zou dan even wachten tot dat er een update is.

Een andere optie is deze.
Stap 1: Ga naar https://beta.nzbindex.com of https://nzbking.com
Stap 2: Zoek op 'GP-EB-NL'
Stap 3: Vind het gewenste boek en download het nzb bestand.
Stap 4: Open het NZB bestand in Spotnet door op 'Bestand' te klikken en daarna op 'Open NZB'.
Stap 5: Selecteer het gewenste NZB bestand en klik op 'Openen'.

Stap 4-5 zijn op basis van Spotnet Classic, ik weet zo niet of Spotnet v2 hier iets anders in is.

ariesyl

New member
29 jul 2024
5
0
1
Internet
ziggo
Beste Tommy,

ik heb de stappen zoals beschreven uitgevoerd.
Bij de laatste stap, stap 5, opent het bestand zich als VLC.
Is dit juist? Of moet ik hiervoor een ander programma voor gebruiken?

Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groet,

Ariesyl

Tommy

Administrator
Forumleiding
26 jan 2023
56
8
8
Internet
Ziggo
Usenet
XS News
VPN
NordVPN
Als jij stap 4 in Spotnet v2 hebt zitten dan zou die het gewoon moeten openen en het bestand downloaden. Anders toch even Spotnet Classic installeren en het via die weg proberen, want dat zou dan moeten lukken.

ariesyl

New member
29 jul 2024
5
0
1
Internet
ziggo
Beste Tommy,

Het bestand wordt ook gedownload, alleen het bekijken hiervan lukt nog niet.
Het bestand wordt gedownload naar Spotnet V2, vervolgens open ik het zoals aangegeven in stap 5.

Maar het bestand wilt zich openen als kladblok of word-bestand op mijn laptop, wat het onleesbaar maakt (zie hieronder).

"PAR2 PKT¤ aSÎh—0®Yž@+;Líì¢ÆÌÒií§Ø£’áPAR 2.0 FileDesc¼cºP*£,'Â1ì[¸ý$7ó¯eøÓ£„ìÆÉêÖPƒWpxwžN³‚&þ– Vermeer, Suzanne - Sneeuwstorm-GP-EB-NL.rar PAR2 PKTd JD¼^ð7o;à@u}é½—¢ÆÌÒií§Ø£’áPAR 2.0 IFSC ¼cºP*£,'Â1ì[¸ýÌö‡ ¾äñ\>U«æâ?Î.0PAR2 PKT\ øÖùdçÉYÛç’uYh¢ÆÌÒií§Ø£’áPAR 2.0 Main Ü ¼cºP*£,'Â1ì[¸ýPAR2 PKTL |?®ô?‚ž"¡Š§=¾
¢ÆÌÒií§Ø£’áPAR 2.0 Creator QuickPar 0.9"

Is dit normaal of doe ik dit met het verkeerde programma?

Hoor het graag van u.

Tommy

Administrator
Forumleiding
26 jan 2023
56
8
8
Internet
Ziggo
Usenet
XS News
VPN
NordVPN
Wat voor een type bestand is het? Zou toch eigenlijk adviseren om Spotnet Classic te gebruiken, dit aangezien Spotnet v2 sterk verouderd is.
Tevens, excuses voor mijn late reactie!